שיווק ברשתות חברתיות הוא הטרנד החם ביותר של עולם הפרסום. קמפיינים של פרסום מסורתי הולכים ויורדים מהמדיות הישנות כמו רדיו, עיתונות ואפילו טלוויזיה, והתקציבים עוברים בעיקר לקמפיינים בדיגיטל. הרשתות החברתיות הן חוד החנית של הפרסום בדיגיטל וזאת בזכות יתרונות רבים שהן מציעות למפרסם.
כל בעל עסק יודע שכיום חייבים לפרסם ברשתות חברתיות אם רוצים מקסימום חשיפה במינימום הוצאה. שיווק ברשתות חברתיות מציעה יתרונות רבים שאי אפשר למצוא במדיות הפרסום הישנות יותר (עיתונים, שלטי חוצות, פליירים, רדיו או טלוויזיה) ולכן הנטייה הברורה של עולם העסיקם הוא לעבור לרשתות החברתיות.
מהם היתרונות של שיווק ברשתות חברתיות?
שיווק ברשתות חברתיות מציע יתרונות רבים ואלו הבולטים שבהם:
- פרסום ממוקד בקהל היעד – הרשתות החברתיות "לומדות אותנו" ולכן יש להם מאגרי מידע עצומים על הגולשים שמבקרים בהם. בזכות המידע הזה, בעת פרסום בפייסבוק או אינסטגרם, ניתן לבחור כיום קהל יעד ממוקד שהוא הכי רלוונטי לעסק שלכם ועם פוטנציאל המרה גבוה ביחס לאחרים. בעלי אולם אירועים בשרון יכול לבחור קהל יעד של בני 22 עד 35, מאזור השרון שהפכו למאורסים בחצי השנה האחרונה. רק הם יקבלו את הפרסומים שהוא מציג ברשתות חברתיות וכל השאר לא. ממוקד לקהל המטרה בצורה אופטימלית.
- ניהול תקציב פרסום דינמי – פרסום באינסטגרם או פייסבוק מאפשר לקבוע תקציב מוגדר לכל מודעת פרסום. בדרך זו יודעים כמה עלה כל פרסום ומה התוצאות שהוא סיפק. פרסום שלא מוביל להמרות או מעורבות כפי שמצופה ממנו, ניתן לעצור מיד, ואת התקציב שנותר עבורו אפשר להעביר לקמפיין פרסום שכן מביא תוצאות טובות וחיזוק שלו יגדיל עוד יותר את מספר ההמרות שאתם תקבלו.
- מערכות ניטור ובקרה – כל המידע והפרסום שמבצעים עובר תהליכים של ניטור ובקרה בזמן אמת. אפשר לקבל כל מידע שמעוניינים בו בכל רגע נתון, ולדעת אם הקמפיין אפקטיבי או לא ובעיקר מי יותר מגיב אליו, היכן ואפילו מתי. לדוגמא בעל אולם האירועים יכול להריץ מספר קמפיינים שונים ולראות אם ההמרות מגיעות בעיקר מנשים או משני המינים באופן שווה. אם 80 אחוז לדוגמא זה מנשים אז כדאי אולי להסיט תקציב פרסום שימוקד רק בנשים. אותו דבר באזורים שונים. אם קמפיין לתושבי הרצליה יניב יותר תוצאות מקמפיין זהה לתושבי כפר סבא, אז כדאי להקטין או לעצור את זה של כפר סבא וכן הלאה.
- גיוון פלטפורמות – שיווק ברשתות חברתיות מאפשר להגיע לקהלי היעד ממגוון ערוצים שונים ולהבטיח שאף לקוח פוטנציאלי לא "התפספס בדרך". פרסום בטיקטוק, אינסטגרם, פייסבוק, יוטיוב, טוויטר ועוד פלטפורמות מאפשר כיסוי נרחב של כל קהל יעד, חלוקת תקציבים על פי ביצועים בין הפלטפורמות השונות ושיפור היעילות של כל שיווק העסק שלכם.
לסיכום נציין שכיום קשה לחשוב על עסק שלא משקיע בשיווק ברשתות חברתיות. כדאי לשכור שירותי חברת שיווק שמתמחה בכך ולהגיע לתוצאות הכי טובות שניתן מבחינה עסקית.
המאמר נכתב בשיתוף עם חברת Viral Marketing שיווק דיגיטלי אשר מעניקה פתרונות מותאמים אישית לעסקים קטנים וגדולים בפריסה ארצית.