חופשת הפסח כבר מאחורינו ובקרוב הציבור הישראלי יפקוד את נמל התעופה בן גוריון במסגרת חופשות הקיץ.
לצערנו, רבים מהנוסעים יתקלו בעיכובים ואף ביטולי טיסות כתוצאה מאובר בוקינג (רישום יתר), תקלות טכניות שונות או רשלנות של חברת התעופה. בכל אחד מהמקרים הנ"ל, הנוסעים זכאים לפיצוי כספי של עד 3,080 ₪ לנוסע בהתאם למרחק הטיסה.
חוק שירותי תעופה (חוק טיבי)
חוק שירותי תעופה (פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה), המכונה גם חוק טיבי על שם יוזם החוק אחמד טיבי ממפלגת תע"ל והרשימה המשותפת, מסדיר את ההטבות והפיצוי הכספי שחברת התעופה חייבת להעניק לנוסעים במקרים בהם מתגלות בעיות מהותיות בטיסה.
באופן כללי, חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) מתייחס ל – 3 מצבים שכיחים:
- פיצוי בגין אובר בוקינג (רישום יתר) –אובר בוקינג (רישום יתר) היא תופעה שכיחה ונפוצה בקרב כל חברות התעופה אשר מעוניינות למקסם את הרווחים שלהן. בחודשי הקיץ בשיא העונה, חברות התעופה מבצעות רישום יתר שיכול להגיע ל – 10% ואף יותר מכלל המושבים בטיסה וזאת על מנת לא להשאיר אף כיסא ריק.
- פיצוי בגין עיכוב בטיסה – מי מאיתנו לא סבל מעיכובים ואיחורים שהורסים את כל חווית הטיסה לחו"ל או מחו"ל הביתה. במידה והטיסה התעכבה ביותר משעתיים, הנוסעים זכאים להטבות ופיצוי כספי בהתאם לחומרת האירוע.
- פיצוי בגין ביטול טיסה – ביטולי טיסה הם לא שכיחים במיוחד, אך גם הם יכולים להתרחש כתוצאה מבעיות טכניות, עיצומים ושביתות. חוק שירותי תעופה קובע מתי חברת התעופה אחראית ומהו הפיצוי שניתן לקבל במסגרת החוק.
לפי אתר Flight Refund אשר מתמחה בהגשת תביעות פיצויים מול חברות התעופה, משפחה ממוצעת בת 4 נפשות אשר סובלת מאובר בוקינג, ביטול או איחור של מעל ל – 8 שעות בטיסה זכאית לפיצוי כספי של 12,320 ₪ – בהחלט סכום כספי לא מבוטל אשר יכול לשמש את המשפחה.
לסיכום, בכל אחד מהמקרים הנ"ל, ניתן לקבל על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הטבות או פיצוי כספי בהתאם לסיטואציה והתנאים הקבועים בחוק. חברת התעופה חייבת ליידע את הנוסעים על זכויותיהם, במידה והיא לא עושה זאת, היא חשופה לתביעה של עד 10,270 ₪, ללא הוכחת נזק.
לבדיקת זכאות וגובה הפיצוי הכספי שניתן לקבל, ניתן לגשת לאתר Flight Refund ולבצע את הבדיקה בחינם. השירות המשפטי של Flight Refund מבוסס הצלחה כך שרק אם יתקבל פיצוי תשולם עמלת טיפול לעורכי הדין אשר מטפלים בתביעה מטעם Flight Refund.